بازاریابی ایمیلی یکی از عناصر استراتژی بازاریابی است. این شامل استفاده از ایمیل برای آگاه نگه داشتن مشتریان در مورد اخبار شرکت، پیشنهادات با زمان محدود، به روز رسانی محصول و موارد دیگر است. وقتی ایمیل به طور موثر انجام شود، یک ابزار ارتباطی قدرتمند است که می تواند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کند و تلاش های فروش شما را افزایش دهد.
در دنیای دیجیتالی امروزی، کاندیدایی با تجربه بازاریابی ایمیلی میتواند برای هر کسبوکاری ارزشمند باشد - صرف نظر از صنعت. اگر به بازاریابی علاقه مند هستید، داشتن درک کامل از نحوه عملکرد استراتژی بازاریابی ایمیلی و دلیل موثر بودن آن می تواند به شما در هر حرفه بازاریابی که دنبال می کنید یک مزیت رقابتی بدهد.
آیا بازاریابی ایمیلی موثر است؟
وقتی استراتژی بازاریابی ایمیلی را با انواع دیگر بازاریابی مقایسه می کنید، یکی از موثرترین و ارزان ترین راه ها برای تبلیغ محصولات یا خدمات شرکت شما است. این می تواند به تقویت تلاش های ارتباطی شما، جذب مشتریان و حمایت از تلاش های فروش کمک کند.
اگر هنوز در مورد اثربخشی کمپین های ایمیلی نگران هستید، در اینجا چند واقعیت وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
ارزان است
هزینه ایمیل های بازاریابی بسیار کمتر از سایر کانال های تبلیغاتی است و در بیشتر موارد، راه اندازی رایگان است. به عنوان مثال، یک حساب کاربری در Mailchimp به شما امکان می دهد تا حداکثر 12000 ایمیل در ماه را به لیستی از حداکثر 2000 مخاطب به صورت رایگان ارسال کنید. بسته به پلت فرم ایمیل شما، برنامه های پولی می تواند از 7 تا 250 دلار در ماه متغیر باشد. شرکت ها می توانند 30 تا 60 برابر بیشتر برای مواردی مانند تبلیغات تلویزیونی، چاپی یا اینترنتی هزینه کنند.
بازده سرمایه گذاری بالایی دارد.
با توجه به انجمن بازاریابی مستقیم (DMA)، به ازای هر 1 دلاری که در کمپین های ایمیلی خرج می کنید، می توانید انتظار بازدهی متوسط 42 دلاری داشته باشید.
هنگامی که صحبت از ROI توسط صنعت می شود، گزارشی از Litmus آن را با جزئیات بیشتری شرح می دهد:
نرم افزار و فناوری: 40:1
آژانس های بازاریابی، روابط عمومی و تبلیغات: 42:1
خرده فروشی، تجارت الکترونیک، و کالاها یا خدمات مصرفی: 45:1
رسانه، انتشارات، رویدادها، ورزش و سرگرمی: 45:1
سفر، گردشگری و مهمان نوازی: 53:1
همانطور که می بینید، شرکت های صنعت مسافرت، گردشگری و مهمان نوازی بالاترین بازده سرمایه گذاری را دارند.
تاثیر گذار است
بر اساس مطالعه ای که توسط McKinsey & Company انجام شده است، بازاریابی ایمیلی تا 40 برابر موثرتر از رسانه های اجتماعی است. همین مطالعه همچنین نشان میدهد که فرآیند خرید از طریق ایمیلهای بازاریابی سه برابر سریعتر از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی اتفاق میافتد.
در دسترس است.
اکنون 85 درصد از کاربران از تلفن های هوشمند برای دسترسی به ایمیل خود استفاده می کنند، به این معنی که شما این قدرت را دارید که از طریق ایمیل مارکتینگ در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز سال از هر کجا که هستند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.
در حال رشد است.
در سال 2019، 3.9 میلیارد کاربر ایمیل وجود داشت و پیش بینی می شود که این تعداد تا سال 2023 به 4.3 میلیارد نفر افزایش یابد. این بدان معناست که در چند سال آینده، نیمی از جمعیت جهان از ایمیل استفاده خواهند کرد.
کارآمد است.
به لطف ابزارهای اتوماسیون ایمیل و قالبهای بازاریابی ایمیلی، تیم بازاریابی شما میتواند تنها با چند کلیک ایمیلهایی را برای میلیونها مشتری ایجاد، زمانبندی و ارسال کند. استفاده از این ابزارها می تواند به تیم شما کمک کند تا هوشمندانه تر کار کند، نه سخت تر.
روابط را ایجاد می کند.
با نمایش مداوم در صندوق ورودی مشترکین، شرکت شما شانس بیشتری برای ایجاد رابطه بلندمدت با آنها دارد. این باعث ایجاد فرصت های بیشتری برای تعامل با برند شما می شود. ایمیل همچنین امکان شخصی سازی محتوای خود را با توجه به ترجیحات هر مشترک ارائه می دهد. به لطف تجزیه و تحلیل ایمیل، شرکت شما می تواند بفهمد مشتری شما کجا کلیک می کند و نوع محتوایی را که بیشتر با آن در تعامل است شناسایی کند. این به شما این امکان را می دهد که محتوا را با رفتار خرید آنها تطبیق دهید.
- ۰۱/۰۳/۰۲