اینستاگرام یک پلت فرم و اپلیکیشن رایگان و آنلاین اشتراک گذاری عکس در رسانه های اجتماعی است که در سراسر جهان محبوبیت دارد. این امکان را به کاربران می دهد تا عکس ها و ویدیوهای کوتاه را با استفاده از یک برنامه موبایل آپلود کنند، به آنها زیرنویس و هشتگ اضافه کنند و با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. هر پست توسط یک کاربر در فیدهای دنبال کنندگان آنها ظاهر می شود. اگر کاربر هشتگ یا برچسب جغرافیایی اضافه کرده باشد، برای عموم نیز قابل مشاهده است. مهمتر از آن، کاربران اینستاگرام همچنین می توانند پروفایل خود را خصوصی کنند تا فقط فالوورهای آنها بتوانند پست های آنها را مشاهده کنند. علاوه بر این، مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، کاربران اینستاگرام می توانند پست های دیگران را لایک کرده، نظر بدهند و پیام های خصوصی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
اینستاگرام در مقابل فیسبوک
هنگام در نظر گرفتن منشاء اینستاگرام، کلمه اینستاگرام خود ترکیبی از "دوربین فوری" و "تلگرام" است. نسخه برنامه iOS اینستاگرام در 6 اکتبر 2010 منتشر شد، در حالی که برنامه اندروید در 3 آوریل 2012 منتشر شد. در ابتدا، اینستاگرام فقط اجازه اشتراک گذاری عکس ها را می داد. اینستاگرام در عرض دو سال از آغاز به کار خود، میلیونها کاربر فعال دارد و توجه فیسبوک را به خود جلب کرده است که به طور رسمی آن را خریداری کرد.
فیس بوک چیست
فیس بوک با بیش از 1 میلیارد کاربر، محبوب ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در جهان امروز است. در سال 2004 توسط مارک زاکربرگ ساخته شد. همه افراد بالای 13 سال با آدرس ایمیل معتبر می توانند به فیس بوک بپیوندند. این به کاربران اجازه می دهد تا پروفایل های رایگان ایجاد کنند، که به آنها این فرصت را می دهد تا با دوستان، اقوام، همکاران و حتی افرادی که این کار را نمی کنند ارتباط برقرار کنند. فیس بوک پلتفرمی است که کاربران می توانند تصاویر، ویدئوها، موسیقی، مقالات و همچنین افکار و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
اینستاگرام و فیس بوک - تفاوت
وقتی یک حساب کاربری رایگان ایجاد کردید، میتوانید «درخواستهای دوستی» را برای افرادی که میشناسید (یا نمیشناسید) ارسال کنید. هنگامی که آنها درخواست شما را پذیرفتند، در فیس بوک "دوست" می شوید، و این دو نمایه به هم متصل می شوند، که به دو کاربر اجازه می دهد هر چیزی را که دیگری به اشتراک می گذارد، ببیند. کاربران فیس بوک همچنین می توانند اطلاعات خود را در نمایه خود فهرست کنند - به عنوان مثال، چه چیزی در حال مطالعه هستند، کجا کار می کنند، تاریخ تولدشان و سایر جزئیات. این اطلاعات به راحتی برای دوستانشان قابل دسترسی است. کاربران فیس بوک همچنین می توانند بصورت آنلاین با دیگران چت کنند. فیس بوک همچنین امکان تعامل بیشتر بین کاربران را فراهم می کند زیرا آنها دارای ویژگی های بسیاری مانند صفحات و گروه ها هستند.
اینستاگرام یک پلت فرم و برنامه رسانه اجتماعی رایگان و آنلاین برای اشتراک گذاری عکس است، در حالی که فیس بوک یک پلت فرم رسانه اجتماعی رایگان است که کاربران می توانند انواع مختلف اطلاعات و پست ها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.
نوع پست ها
اینستاگرام امکان ارسال عکس و ویدیوهای کوتاه را فراهم می کند، در حالی که فیس بوک امکان به اشتراک گذاری انواع رسانه ها از جمله عکس ها، ویدیوهای کوتاه و بلند، مقالات، لینک های وب سایت و آزمون ها را می دهد.
حضار
فیس بوک مخاطبان بیشتری نسبت به اینستاگرام دارد. فیس بوک 2.85 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، در حالی که اینستاگرام 1.074 میلیارد کاربر ماهانه دارد.
رده سنی
اینستاگرام در بین جوانان محبوب تر از فیس بوک است.
نسخه
فیس بوک دارای هر دو نسخه برنامه و وب است، در حالی که اینستاگرام بیشتر به عنوان یک برنامه استفاده می شود.
نتیجه
تفاوت اصلی بین اینستاگرام و فیس بوک این است که اینستاگرام امکان ارسال عکس و ویدیوی کوتاه را فراهم می کند، در حالی که فیس بوک امکان اشتراک گذاری انواع رسانه ها از جمله عکس ها، ویدیوهای کوتاه و بلند، مقالات، لینک های وب سایت و آزمون ها را فراهم می کند. علاوه بر این، فیس بوک مخاطبان بیشتری نسبت به اینستاگرام دارد، اما اینستاگرام محبوبیت بیشتری در بین جوانان دارد.
اگر به بازاریابی در اینستاگرام علاقمند هستید می توانید مقاله اینستاگرام و بازاریابی اینترنتی را مطالعه کنید.
- ۰۱/۰۳/۲۶